2011. augusztus 4., csütörtök

Diabetikus süti apának:)

A párom sajnos cukorbeteg, igaz nem olyan súlyos, nem kell inzulin, de vigyázni kell azért.
Így hát évek óta száműzte az étkezéséből a cukrot.
Nem csak ő nem fogyaszt már cukrot hanem az egész család sem.
Jó persze a gyerekek megeszik az édességet, és én is de ha sütök akkor csakis édesítőszerrel.
Nem volt könnyű találni olyan recepteket amik tényleg jók voltak, de most már van bevált jó recept.
Nem vagyunk egy nagy süteményesek de így ha van itthon mégis akkor apa is "bűnözhet".
A legújabb sütink:
Barackos-túrós piskóta.

Semmi perc alatt elfogyott és még olyannak is ízlett aki nem cukros. Észre sem vették, hogy édesítőszerrel készült.
Gondoltam megosztom veletek a receptet mert tényleg finom.
Hozzávalók a piskótához:
6 tojás, 120 g liszt, 1 csomag sütőpor, 10-12 db édesítőtabletta sütésálló.
Az édesítőtablettát feloldjuk 0,5 dl forró vízben.
A lisztet a sütőporral elkeverjük, bele a robotgépbe és egyenként hozzáadjuk a tojássárgákat, és a kihűlt cukros vizet.
Nekem általában nagyon sűrű és ilyenkor adok hozzá egy kis langyos tejet annyit, hogy jó sűrű palacsintatésztát kapjak.
A tojásfehérjéket felverem kemény habbá és nagyon óvatosan, hogy ne törjön beleforgatom a sűrű sárga masszába, szépen eldolgozom.
A sütőt előmelegítem 220-230 fokra, a masszát sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm. 
Mikor elérte a sütő a kellő hőmérsékletet akkor ezen a hőfokon sütöm kb. 5 percig, utána visszaveszem 180 fokra és tűpróbáig tovább sütöm.
Ha kihűlt kettévágom óvatosan.
Nagyon puha laza szerkezetű tésztát kell kapni.
A krém hozzávalói:
1 üveg diabetikus őszibarack konzerv, vagy ha nincs végképp diabetikus akkor nagyon light-os legyen, 25 dkg tehéntúró, 4 dl tejszín, 1 citrom leve, 1 narancs reszelt héja, 2 csomag habfix.
A barackot kicsi kockákra vágom, a túrót villával összetöröm, és én még teszek bele plusz még egy kávéskanál folyékony édesítőszert is,  a narancsot belereszelem, a citromlevet is hozzáadom. Jól összedogozom.
A tejszínt kemény habbá verem a habfixel. Nem használok zselatint mert nekem soha nem sikerül. A habfixel kőkemény tejszínhabot lehet készíteni:)))
Ezt hozzákeverem a túrós krémhez.
Az egyik lapot megkenem ezzel a krémmel, rá a másik.
A tetejét étcsokoládéval vonom be vagy cukrozatlan kakaóból csinálok rá mázat. 
Hűtőbe tenni és ha kihűlt lehet hamizni.

8 megjegyzés:

Murphy írta...

Az én párom is cukorbeteg, neki inzulinra is szüksége van. Hasonló sütiket szoktam csinálni, a krém nagyon finom joghurttal is, csak akkor kell bele egy "zselatin fix". Próbáld ki, nem kell főzögetni, csak hidegen hozzákevered és kész. Nekem sikerülni szokott a sima zselatin is, de ezt nagyon szeretem mert nem kell rá órákat várni, meg izgulni, hogy jó-e. Még egy tipp: ha krémbe kell az édesítő én porrá töröm a tablettát, mert a folyékonyat nem szeretjük. És az ismerősöknek soha nem tűnik fel, hogy nem cukorral csináltam. :)

Moncsi írta...

Köszike, kipróbáltam a joghurt krémet is zselatin fixel tényleg nagyon finom lett.

Murphy írta...

Örülök, hogy neked is jól sikerült :)

Unknown írta...

Sziasztok! Én Anyukámnak készítenék ilyen sütit a hétvégén. Az volna a kérdésem, milyen az a sütésálló édesítő tabletta. Valamint a túrónak milyennek kell lennie? Gondolom az is számít. És hol lehet olyan barackot kapni, ami diabetikus? :) Remélem tudtok nekem válaszolni még a napokban! Köszönöm! :) Orsi

Unknown írta...

Sziasztok!
Én Édesanyámnak készíteném el ezt a süteményt. A kérdésem az volna, hogy milyen az a sütésálló édesítő tabletta? Hol lehet kapni? Valamint milyen túrót kell venni? Mert gondolom ez is fontos! És hol lehet kapni ilyen barackot, ami cukormentes? Habból milyen kell? Gondolom ez sem mindegy!? :) Remélem tudtok még a hétvége előtt nekem válaszolni! :) Köszönöm szépen előre is! Orsi

Unknown írta...

Sziasztok! Én Anyukámnak készítenék ilyen sütit a hétvégén. Az volna a kérdésem, milyen az a sütésálló édesítő tabletta. Valamint a túrónak milyennek kell lennie? Gondolom az is számít. És hol lehet olyan barackot kapni, ami diabetikus? :) Remélem tudtok nekem válaszolni még a napokban! Köszönöm! :) Orsi

Moncsi írta...

Kedves Orsi!
A sütésálló édesítőtablettára rá van írva, hogy süteményekhez is használható erre figyelj oda mindenképpen rá legyen írva. Főzésre is kiválóan alkalmas. A túró mindegy milyen ennek nincs igazán jelentősége. Az őszibarack befőtt pedig light-os legyen ez van ráírva az konzervre. Mi a Tesco-ban vettük, de a Müllerben nagyon sok cukorbetegeknek való termék van. Én most a táblás csokit veszem ott a páromnak és igazán nagyon finom, és árban is jó. Nézz szét ott is. Jó sütögetést.

Unknown írta...

Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Olyan konzervet találtam csak, amin bár rajta van, hogy light, de mégis rá van írva, hogy enyhén cukrozott. A csokit a tetejére hogyan szoktad kakaóból? Margarinnal? Orsi