2011. január 24., hétfő

A gravírozásról Zsenilia kérésére:))

Kedves olvasóm Zsenilia kérte tőlem, hogy írjak pár szót a gravírozásról. Sokan ismeritek már a technikát biztos de aki nem azzal most megosztok pár dolgot ezzel kapcsolatban. Nos. Gravírozni lehet szinte bármilyen kemény felületre. Üveg, fém, fa, műanyag...
A legfontosabb hozzá a célszerszám. Ha még csak ki szeretnéd próbálni a dolgot, de nem akarsz bele nagyobb összeget fektetni akkor  a legjobb ha egy kicsi kézi gravírozót veszel. Ami így néz ki:
 Én így kezdtem, vettem egy ilyet de az én személyes tapasztalatom az volt nem igazán éri meg. Egyrészt zabálja az elemet, mert azzal működik, és nekem egy váza gravírozása után tönkrement, nagyon kilazult, és már nagy volt a holtjátéka. Nem beszélve arról, hogy hamar felforrósodott. Az ára olyan 1-2000 Ft. Attól függ hol veszed.
Van még a gravírozó készlet ami már jóval komolyabb, és nemcsak gravírozásra jó. Ha van otthon férfiember akkor ő tutira tudja majd használni nemcsak te. Nekem ilyen gépem van:
Állványos, így nem nehéz tartani munka közben. Magának a gépnek azért van súlya valljuk meg, így pedig csak egy kicsi ceruzaszerű szerszámot kell használni ami rá van csatlakoztatva. Mint a képen is látható rengeteg tartozéka van. Annyival is jobb ez mert már eleve tartalmaz sok gravírozószárat ami nem egy olcsó mulatság ha külön-külön veszed meg a kézi elemeshez. Szóval szerintem ebbe érdemes belefektetni. Lehet a neten is venni de a nagyobb barkácsáruházak is árulják. Sőt már volt a Lidl-ben és az Aldiban is. Ezeket ki kell fogni, de a barkácsban tutira van mindig. Ára márkától függő nem érdemes szerintem egy drágát venni olyan 10000 Ft körül már szerintem kapható. Tudom nem olcsó de megéri hosszabb távon. Ja és persze hálózatról működik nem zabálja az elemeket.
Ha mindez megvan lehet örülni kezdhetsz is gravírozni. Én kezdésképp az javasolnám egy fényképtartó elülső üvegére alkoss. 
A neten található rengeteg sablon szebbnél szebbek. Kinyomtatod a megfelelőt, beteszed a képkeretbe, és már kezdheted is a munkát. Hidd el nem nehéz olyan mintha rajzolna az ember. Ezért jó igazán az állványos szett.:)) 
Ajánlanám hozzá a védőszemüveget, és a porálarcot, mert hát azért van veszélye a dolognak. 
Ha már megszeretted, és biztonságosan használod a gépet akkor gravírozhatsz bármit. Üvegpoharakat, vázát, tányért stb.
A neten sok cikk van ezzel kapcsolatban ha rákeresel,  de ha még segítség kell akkor segítek én is és mások is szerintem.
Ha kedvet kaptál hozzá akkor örülök, hidd el könnyen a rabjává válhat az ember, csak egyszer próbálja ki. 

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm! Nagyon izgat a dolog. :)