2010. május 15., szombat

Húzott párna elkészítése

Kicsit összejöttek a dolgaim a héten, ezért nem volt időm foglalkozni most igazán a bloggal. De most újra itt vagyok, és megkapjátok a húzott párna elkészítésének munkamenetét. Időközben rájöttem, hogy ezt valaki darázsolásnak hívja, vagy smokkolásnak. Én a továbbiakban smokkolásnak fogom hívni. 
Szóval a munkamenet.
Először is szükség van 60 cm hosszú, 150 széles szövetre.
Ezt a visszáján be kell rajzolni a megadott minta alapján. 
Én egy hosszú vonalzót használtam hozzá ami 3 cm széles. 
Teljesen megrajzoltam az anyag visszájára a mintát. 
A minta kezdésnek. 
A húzásokat az átlós vonalak mutatják. 
Az első lépés:
A kirajzolás. Nem valami éles, de azért látható.
Ha az anyagra kirajzoltad a mintát akkor varrd össze a két végét, úgy hogy a minta folytatólagos legyen.
És most következik a húzás.
Fűzz be egy hosszabb cérnát, és csomózd el a végét. 
Ölt bele az átlósan rajzolt kocka egyik végére az átlóhoz, majd a szemben lévő pontra és húzd össze, erősítsd el.
Most nem kell elvágni a cérnát, hanem ha elerősítetted, csak lazán lépj át a következő ilyen kockára úgy, hogy a cérna ne húzza meg az anyagot.
 Itt is az első résznél erősítsd el, majd lépj a fenti részbe és ugyanúgy járj el mint az előbb. 
Ez így folytatódik a teljes mintán keresztül.
A hátoldala így fog kinézni majd:
 A színén pedig ilyen lesz:
 Ha készen vagy a teljes mintázattal akkor az alját húzd össze egy jó erős cérnával.
Madj tömd ki nem olyan nagyon erősen, húzd össze a fenti oldalát is. Igazgasd el szépre, majd egy behúzott gombbal, húzd össze a közepét elöl hátul egy picit. Erősítsd el jól, és készen is vagy.
Remélem érthető voltam. Majd még lesznek másik minták is. Jó munkát hozzá ha el akarnátok készíteni ti is.


Utólag teszem hozzá ezt a bejegyzést, mert látom sok mindenki fantáziáját megragadta a dolog.
Minden segítséget megtaláltok az elkészítéshez itt:
http://tempodeviverbem.blogspot.com





2 megjegyzés:

Banász Erika írta...

Kedves Moncsi!

Nagyon tetszik, amiket készítesz! A húzott párna elkészítését és még sok mást is megtanultam az oldaladról, például a masnisat, Köszönöm! Példaképem lettél! Nemrég kezdtem el a foltvarrást kb. 4 hete, nem tanultam varrni iskolában, édesanyámtól lestem el mikor otthon varrogatott. Készítettem én is egy blogot, ha úgy gondolod, sok szeretettel várlak. Ne felejtsd el, én még nagyon kezdő vagyok! 
Üdvözlettel: Banász Erika
http://erikasilus.blogspot.com

Amy-kreatív írta...

Huh! Nekem ez a smokkolás "kínai", pedig mennyire szép!!!
Erika oldalán láttam ma egy párnát, aztán nálad a többit, és el vagyok ájulva!
A masnis párnát megcsinálnám, de hiába tudok varrni, ezt akkor sem értem. Valahol láttam már olyan jó szájbarágósan, sok képpel, de elszállt a gépem, és törlődött róla minden, így ez is. :(((
Igaz, időm nagyon kevés van, de kipróbálnám egyszer.
A redworkos párnáid is gyönyörűek, talán majd azt is készítek, ha lesz egy kis "szabad" időm.
http://amy-kreativ.blogspot.com/
Amy