2012. június 28., csütörtök

Atarashii készítése

Nos, készítettem egy másik mintát ezzel a technikával, hogy jobban lehessen látni hogyan is kell elkészíteni. Kicsit mintásabb, de talán jobb is így mert így látni mennyi lehetőség is van a dologban.
Szóval, szükség lesz blokkonként 16 cm hosszúságú  1 db kék,  2 db mintás,  2 db világoskék, 2 db lila vásznakra, és egy 9*9 cm fehér vászon négyzet alapú anyagra, 9*9 cm négyzet alakú flízre.
A sötétkék 3 cm széles, a mintás 5 cm széles, a lila 5 cm széles és a világoskék 2,5 cm széles csíkok.
Varrd össze a csíkokat ilyen sorrendbe:
Itt a lényeg az, hogy mindig az lesz a virág közepe ami középen van mintás anyag, utána sorrendben a virág szirmainak színei következnek.
Ebből a bokkból vágj ki egy 7,5 cm átmérőjű kört (ez pont belefér a négyzetbe). 
A szélén férceld körbe és helyezz a közepére egy 6,5 cm átmérőjű kartont, húzd jól össze az anyagot és erősítsd el.
Gőzölős vasalóval jól vasald át, és ha kihűlt vedd ki a kartont, majd újra vasald át.
A közepére helyezd el a flízt, és rá a fehér vásznat, úgy hogy az két szemben lévő sarok a sötétkék rész közepén legyen, majd hajtsd le az íves részeket, hogy egy négyzetet kapj. 
Jó erősen vasald le, majd géppel, vagy kézzel tűzd le szépen.
Én most gyorsítottam úgyhogy géppel tűztem le.
Kicsit életlen a kép, de remélem azért látszik a lényeg.
A hátoldal így néz ki majd.
Ha kész a négy ilyen blokk akkor már csak tetszés szerint össze kell állítani.

A blokkokat kézzel kell kicsi öltésekkel összevarrni, úgy hogy a mintás oldalukat összefordítod és úgy varrod a hátoldalon.
Érthető volt minden?
A kék-sárga összeállítás is így készült de ott 5 cm széles volt minden csík. 
Én úgy készítem ha nincs méret, hogy először kigondolom milyen legyen a minta, a legjobb papírból kivágni egy egy ilyen blokkot és rajzolni rá és színezni. Szóval öt csíkra volt ott is szükség, 3 kék és 2 sárga csíkra. Mikor összevarrtam levasaltam és négyzetet alakítottam ki belőle úgy rajzoltam rá körzővel a legnagyobb kört.
Kivágtam és egy centivel kisebb kört készítettem kartonból ez lett a közepe a fércelésnél. Ha kivasaltam akkor megnéztem hol is lesznek a négyzet sarkai, és mekkorára is lesz szükség. Ezt már látni ekkor. Innentől meg már te is tudod most már.
Szóval ha nincs pontos méret akkor így old meg.
Remélem neked is fog sikerülni. De ha nekem sikerült akkor neked is menni fog!!!!
Sok sikert alkossatok szépeket!


2 megjegyzés:

Zsigvica írta...

Köszi Móni!

Ez így nagyon szuper, jól érthető.
Ki fogom próbálni.

Névtelen írta...

Köszönöm a leírást,meg fogom varrni!