2010. április 11., vasárnap

Tavaszi kosárka

Ezt a kosárkát a neten találtam, és nagyon megtetszett. Tegnap el is kezdtem elkészíteni, de sajna az elejét nem fotóztam, úgyhogy most írok egy kicsit az elejére.
Ja, maga a kosárka ilyen:
Kezdésnek szükség van két különböző színű anyagra. 
Vágj ki színenként 1-1 db kört aminek az átmérője 45 cm.
A kör közepét jelöld meg, és rajzolj rá egy 10,5 cm átmérőjű kört.
Most egy keményebb műanyagból vágd ki a 10,5 cm átmérőjű kört.
A nagy 45 cm átmérős anyagokat fektesd egymásra. 
A kör szélétől rajzolj egy másik kört 4 cm-re. 
A teljes nagy kört oszd fel 16 egyenlő cikkre.
Most a két anyag közepére tedd be a műanyag kört, és óvatosan varrd körbe. 
Utána varrd össze a két anyagot a cikkek jelölésénél, de ne teljesen a felső résznél indulj, hanem onnan ahonnan a 4 cm-es jelölés van, és ne is varrd csak a műanyag körig.
Remélem azért érthető amit eddig írtam:)))
Ha kész akkor a cikkeket tömd ki flízzel, szintén csak a 4 cm-es jelölésig. Kicsit most meg fog emelkedni a kosárka.
Most már van innentől fénykép is ahogy én csináltam. 
Most itt tartunk:

A 4 cm-es jelölésnél férceld egy vastagabb fonallal körbe.
Ha kész még ne húzd össze. 
A kosárka szélét most be kell szegni körbe, és farkasfogat varrunk rá szélre.
Most már a fércelésnél a fonalat húzd meg, és alakítsd ki a kosárka végleges formáját.
Ezután vágj ki két 45cm hosszú 6 cm széles csíkot.
A csíkokat varrd össze, és flízzel tömd ki mindkettőt.
 Fondd össze a két hurkát, a végeit erősítsd el. 
Én az egyik hurkába fűztem egy vastagabb drótót is a merevítés miatt.
Most már csak a kosára oldalára kell erősíteni a fület és kész is.
Kész is van most már.
Végül egy kis segítség:

1 megjegyzés:

Edina írta...

Nagyon ötletes, köszi a leírást!