2014. február 18., kedd

Házicipő készítése ahogy ígértem :)

Sajnos még most volt csak időm nekifogni fényképezni a házicipőt. Bocsi mindenkitől a késésért.
Szóval a szabást mutatom ahogy én készítettem lehet, hogy van másfajta is de én ezt tudtam kiokoskodni. A legjobb hozzá a Lidl-ben kapható felmosó. Erre szabtam én is ki.
Szóval, először is rajzold körbe a lábfejed. 
Utána alakítsd úgy a rajzot, hogy az orra kerek legyen.
Tehát ebből ez lesz...
Majd rálépsz a talprészre és ráteszel a lábfejedre egy darab filcet, ráigazgatod és szépen körberajzolod...
Kivágod, úgy hogy varrásráhagyás maradjon, de ha gyorsítani akarsz akkor ne így vágd ki hanem úgy hogy  mikor leveszed a lábfejedről és megvan a rajz akkor látod a  mintát és átrajzolod úgy hogy szimetrikus legyen. Nem tudom érthető e. Szóval mutatom ilyen mikor simán leveszed a mintát és milyen mikor már átrajzolod...
No, szóval ilyen mikor még nincs átalakítva, látni a felső rész milyen érdekes, no ebből kell csinálni egyformát.....
A szélességét és magasságát meghagyod de szép egyformára rajzolod ki. Én itt már berajzoltam az ívet is hol kell majd szépen kivágni hogy szép legyen és kényelmes..



No valami ilyen mikor még készülőben van, és nincs rajta az ív. Gombostűvel odatűzve, azért csak óvatosan dugd bele a lábad...:)))
Most kivágod az ívet és kész a szabásminta a papucsnak....
Ha viszont cipőt akarsz csinálni belőle mint én akkor ott változtatsz amikor az ívet még berajzolnád és kivágod. Ekkor leméred milyen magas legyen az oldala, vágsz két csíkot ilyen méretben és a két oldalára odavarrod, mikor rágombostűzöd vagy ráférceled akkor megjelölöd milyen hosszú legyen és elvágod, de a varrásráhagyásra vigyázz....
Szóval az valahogy így néz ki....
Ezzel kész is a szabásmintád.
Mikor varrod akkor a talpat jól béleld ki mondjuk ezzel a felmosó anyaggal.... és mondjuk legyen farmer az alja, az jó kopásálló. Készíts egy ilyen szendvicset ami fari-filc-vászon..
A felső rész vászon-filc vagy flíz-vászon.
Varrd körbe és ferdepánttal szegd körbe.
Kész is vagy!
Remélem érthető voltam és meg lehet csinálni ezek alapján.
Ha nem akkor írjatok :)
Jó munkát mindenkinek:)
Azt már nem is mondom, hogy a másik lábadra mikor csinálod tükrözd a szabásmintát..:)

1 megjegyzés:

Kays Kids írta...

Hmmm.... lovely warm slippers. Thank you