2009. december 28., hétfő

Tavaszi ajtókoszorú

Tavaszi ajtókoszorú

Még vége sincs a télnek, de én már a tavaszra készülök. A lakást megint fel kell díszíteni, de most már virágokkal. Így lesz szép. Ez az első ami erre az alkalomra készült.
Képeket nem tudok feltenni, hogyan is készült lépésről-lépésre, mert nem fényképeztem közben, de leírom, úgy is könnyű megcsinálni.
1, Kell hozzá egy hungarocell koszorú alap, ami nem kerek  hátul. Az enyém legalábbis ilyen, de végül is mindegy milyen.
2, A koszorút tekerd körbe zöld színű anyaggal. Azért zölddel, mert ha a levelek nem takarnak rendesen akkor nem csúnya, az is fed.
3, A virágok készítése: minden egyes virághoz vágj ki 3 db 7 cm átmérőjű kört filcből, majd a köröket vágd ketté. 5 db félkörre lesz szükséged. A kerek oldalukat finoman varrd kézzel körbe a szélétől kb.2-3 mm-re. Egymás után jöhet mind az öt szirom. Húzd erősen meg a cérnát, de el ne szakadjon, alkoss a szirmokból kört, és varrd őket össze. A kör közepére tégy behúzott gombot, vagy filcből ugyancsak készíts yo-yo-t. A rózsaszín virághoz vágj ki egy 7cm oldalú négyzetet, és jelöld meg az oldalfelezőket. Ezeket a pontokat kell egymás után összefércelni de nem egyenesen hanem kicsit ívesen a négyzet felé kicsit befelé, mehet egymás után, s ha kész, a közepét kicsit tömd ki töltőanyaggal mielőtt erősen meghúzod a cérnát. Igazgasd el a szirmokat.

4, A leveleket készítsd el. Ugyancsak filcből ami most már zöld színű, vágj ki 7 cm átmérőjű köröket és ezeket negyedeld. Ismét a kerek részeket férceld óvatosan, ugyanúgy mint a virágszirmoknál. Készítheted őket egyesével, de akár kettőt is egymás után varrhatsz. 
Most már csak a koszorút kell feldíszíteni a virágokkal és a levelekkel. Én gombostűvel rögzítettem minden egyes darabot, mert így  bármikor megváltoztathatom, ha ezt a kombinációt már meguntam.
Hát így készül az ajtódísz. 

Legközelebb ha készítek valamit inkább fényképezek, és úgy fogom közzé tenni, sokkal egyszerűbb mint ennyit írni. 
Remélem azért érthető voltam, de ha mégsem akkor írj és segítek. De már feltettem régebben varrott virág címkével egy virágkészítést, nézd meg innen ha valami nem világos, itt is ugyanez van. 



Nincsenek megjegyzések: